Персонализирани коледни рецепти за паста

За коледа реших да изненадам със собствена рецепта за паста шест очарователни дами - мои колежки и приятелки. Връчих им ги под формата на сертификат за персонализирана рецепта. Към рецептата добавих пакет паста и лъжица за сервиране с формата на листо - Jungle spoon.

По обективни причини няма да споделя с вас откъде купих лъжиците. Можете да ме питате за тях на лични съобщения във Фейсбук на моя личен профил или на този линк: https://www.facebook.com/Italianissimo.blog/. Паста може да се купи отвсякъде. Аз купих от Lidl - спагети, пене, папарделле и талятели.

Този пост е част от изненадата. Тук е мястото, където те ще могат да намират онлайн рецептата си чрез QR кодове, които водят от хартиения сертификат,който получиха към тази страница.

Така ще им е по-лесно да споделят рецептата с близки и приятели, които са я пробвали и харесали. Пращат линка или QR кода и готово. 

Съжалявам, че не мога да подготвя за всички ви персонална рецепта, но можете да пробвате техните и да видим дали ще ви харесат.


Честита Коледа мили момичета - дано рецептите да са по вкуса ви и да ги използвате с удоволствие в ежедневието си. Много скъпи гости да нагостите с тях, много овации да получите, много пъти да се похвалите и да ги показвате. 

Естествено не съм открила топлата вода с тези рецепти и част от съставките са взаимставани от други, но съм се постарала ако ще да е една щипка сол в повече, но да е само ваша. 

Бъдете все така прекрасни, борбени и уникални. Тази година не успях да се видя както исках с всички ви, защото мина под знака на карантината, домашния офис и голямото готвене. Затова реших да ви подаря една идея в повече от мен, за това какво да приготвите чувствайки се специални. Всяка рецепта носи по малко от вашия нрав както го виждам аз. Чакам снимка на сготвеното ястие от всяка от вас за да ги кача тук. 

Spaghetti alla Daniela

Дани е колежката, която винаги ми праща целувки и сърца в скайп докато работим. Каквото и да ми каже винаги е дружелюбно и задължително придружено с едно "Ама много те обичам". Тя е обезоръжаваща, изключително внимателна за детайлите и това всичко да е изрядно и добре свършено. Вдъхна ми спокойствие и увереност още от първия път, в който я видях да седи срещу мен и до сега тази уравновесеност в отношенията ни не се е променила. Константна личност, каквато не бях виждала до сега. Много интересна е, защото както е доста вглъбена, но от време на време емоциите й избухват като пъстря заря. Радва се на шепа ръковини донесени от морето и неслучайно ми напомня именно на спокойно, лазурно море (може би Средиземно), което отнася всичко негативно и оставя само скъпи спомени и изживявания.Затова избрах рецептата й да е с много сос (като море), но с екзотични нотки. 

Дани е първата, която си направи паста по рецептата и ми я снима. Ето как изглежда. Попитах каква е зелената декорация отгоре и тя ми каза, че са водорасли. Никога не съм пробвала да комбинирам паста с водорасли. Сега и аз ще пробвам по нейна идея.


Съставки зa 2 порции:
200 гр спагети, 100 г прошуто Котто, 200 г грах,
400 мл. сос бешамел, индийско орехче, микс от пипер (черен бял и зелен), масло, сол
                        
Начин на приготвяне:
Събери бланширания на тиган с маслото грах, спагетите al dente и останалите съставки и разбъркай всичко в тигана за 3 мин.
Резултатът е ястие с балансиран вкус, бързо за приготвяне и практично - може да се приготви предварително и затопли само 15 минути преди сервиране и да се поръси с малко пекорино или пармезан.

От мен са индийското орехче и микса от черен, бял и зелен пипер, но може да се направи само с един от трите вида.

Papardelle by Ruevska 

Руевска е моята "любов от пръв поглед". Първата ни среща беше работна, но още с първите думи които си казахме разбрах, че с такъв човек мога да си споделя абсолютно всичко и не се излъгах. Тя е като лекар, психолог и адвокат взети заедно. С нея няма как да имаш филтри, защото ще го разбере. Не ми се е налагало да се самоцензурирам, защото си казваме нещата без абсолютно никакви притеснения точно такива каквито са. Изглежда надута и непристъпна, но позволи ли ти да видиш отвъд и да я опознаеш (а това при мен стана на мига) не можеш да останеш равнодушен към това приказно красиво и харизматично момиче - жена. Накратко казано срещаш я и си казваш: ето това е фаталната жена, но даде ли шанс да я видиш отново, следващия път вече пред теб седи едно усмихнато и прямо момиче, което всеки път те оставя с усещането, колко малко сте се наговорили. С нея солта винаги е малко и всичко е просто, но красиво, затова избрах за нея лесна рецепта, но с ярки контрасти на цветовете.

Съставки за 2 порции:
200 гр. папарделле, шепа рукола, 10-15 чери домата,
1/2 с.л песто разстворено в 4 с.л зехтин, хималайска сол, смачкана цяла скилитка чесън, настърган пармезан и счукани орехи за поръсване, няколко стръка пресен босилек за декорация
 
Начин на приготвяне:
Чери доматите се бланшират на тиган с няколко капки зехтин и счукания чесън. Към тях се добавя сварената, отцедена и посолена паста.
Разбърква се добре и се поръсва с настъргания пармезан и орехите. Отгоре се полива с пестото разстворено в зехтин.
Резултатът е ястие с експанзивен вкус, бързо за приготвяне и практичнo. Много елегантно и подходящо за лека лятна вечеря.

От мен са орехите и пресния босилек за декорацията 

La Spaghettata di Hristina 

Ина е човекът - слънце и в пряк и в преносен смисъл. Рядко съм срещала такава неудържима хала, която не само се стреми, но и успява да огрее навсякъде. Може би малко ми прилича на сестра ми... Много педантична и организирана - качества, които аз страшно много ценя и уважавам. Всичко при нея има причина и логика, а също така няма никакъв излишък. Направеното от нея е безупречно. Не знам как го прави, но във всяко нещо,до което се докосне имам чувството, че влива цялото си същество и то излиза перфектно. Не се познаваме отдавна, но много бързо тя дава да се разбере какво очаква от теб и какво ще ти даде. И понеже съм сигурна, че й се налага често да готви за много, реших да я изненадам с нещо, което аз умея добре и съм уверена, че ще стане както тя иска: бързо и перфектно.

Съставки за 5 порции:
600 гр. спагети, 400-500 мл. сметана за готвене, кората  и сока на 2 лимона, 3 с.л рикота, 75 гр. краве масло, салвия, галета, бял пипер, сол 
 
Начин на приготвяне:
Спагетите са сваряват и прецеждат. В отделен съд се разтапя маслото със няколко стръка салвия. Дърпа се от огъня и се добавя настърганата лимонова кора и сока. Сипва се сметаната, рикотата, разбърква се и се осолява. Спагетите се изсипват при лимоновия сос. Декорира се с галета, бял пипер, лимонова трева и малко от настърганата лимонова кора. 
Резултатът е паста с ненатрапчив и свеж, но безкомпромисен вкус.Подходяща е за консумация с птиче или дивечово печено: пилешко, пуйка или патица. Бърза за приготвяне, но е изключително мека и ефектна. Ще стане любима на всички-аз си знам. От мен са декорацията и подправките: салвията и белия пипер. 


Spaghetti D’ora

Дора Изследователката (Dora the explorer) е едно детско филмче, което ужасно много харесвам, но и което ми напомня изцяло за Дора. Тя е най, най, най любознателния и аналитичен човек, който познавам, а ние се познаваме отдавна. Тя е такъв човек, който лесно може да те склони да направиш нещо, но не като те насилва, о не! Дора може с лекота да те доведе до убеждението, че е изключително необходимо да направиш нещо,а това си е чисто изкуство. Винаги съм казвала, че стила не се купува и не се научава. Стила или го имаш или го нямаш, а стила, който тя притежава винаги е бил изключително премерен и неин си, неповторим. Тя може със стил да постави някой на мястото му или ако си близък да ти демонстрира по най-практичния начин колко си й скъп. Ключов за отношенията с нея е баланса, а тя лесно поставя с присъствието и отношението си точната тежест в тях. Дора не е големи думи и обещания. Дора е конкретни жестове и думи в точния момент и по най-премисления и подходящ начин. Дора ми е скъпа, а рядко й го показвам по категоричния и балансиран "неин" начин. Затова избрах за нея рецепта, която се базира изцяло на равновесието във вкусовете, но резултата е достатъчно експанзивен за да има това "уауууу", което тя обича и се цели винаги да постигне.

Съставки за 3 порции:
300 гр. спагети, 300 гр. пушена пъстърва, 1 скилидка чесън, 1 розов домат, 2 клончета магданоз, ½ чаша зехтин, 100 г доматен сос, щипка девисил, 1 малка чаша коняк

Начин на приготвяне:
Накълцай чесъна и магданоза, запечи в олио, добави пушената пъстърва и домата нарязани на кубчета. Поръси с коняк и остави да се изпари. Добави доматения сос и девисила - остави да поври около минута. Добави спагетите, приготвени ал денте, разбъркай, поднеси.

Le tagliatelle di Nonna Dani

Дани е най-прекрасното и чувствително цвете, което съм виждала и имам удоволствието да познавам. И като всяко цвете естествено тя обича пеперудите и всичко що е феерично, ароматно и зелено. Много обичам да си говоря с Дани - успокоявам ме и ме забавлява да си разказвам с нея най-различни неща. Исках да я й подаря шарени чорапки с които да е още по-елегантна, но мисля че ще се зарадва и на рецепта, защото обича да готви за своето увеличено семейство. Тя ми събира орехчета и затова аз съм избрала за нея "най-зелената" рецепта с орехи и авокадо като за истинска Кралица.
Съставки за 2 порции:
200 гр. талятели, 2 бр. авокадо, 1 скилидка чесън, 1 супена лъжица песто дженовезе, 2 супени лъжици зехтин, сол и пипер на вкус, пармезан на вкус, една шепа печени ядки - орехи, кашу или лешници
                               
Начин на приготвяне:
Свари, прецеди и подсоли талятелите. Пасирай авокадото, пестото, чесъна, подправките и зехтина. Разреди соса с малко сметана за готвене, мляко или вода. Отгоре поръси с пармезана и печените ядки. Декорирай с резени портокал и цели ядки.
Резултатът е зелено ястие с мек и сладникав вкус, светкавичен за приготвяне, но много елегантен. Харесва на всеки вкус.

Pasta Ietegr'Ale

Але е жената еталон - винаги е под конец, много елегантна, всичко и е перфектно от-до. Не знам как го прави, но няма случай, в който като я видя и тя да е рошава, несресана или негиже. Познаваме се отдавна и винаги е все така - как пък за 20 години един път не я видях извън форма. Много внимателна и съобразителна е и как да го кажа - деликатна. Да, много деликатна и фина е. За мен тя е олицетворение на женствеността. Понеже и тя понаразбирва от италианска кухня, няма да мога да я изненадам с кой знае каква оригиналност на рецептата, но пък съм й я избрала да е диетична бърза и вкусна. Мисля, че ще я оцени, защото освен елегантна тя винаги е била и много стройна - в интерес на истината не е мръднала изобщо. Скъпа Але, ще съм ти благодарна ако ми върнеш жеста и ми споделиш твоята рецепта за красота.

Съставки за 3 порции:
200 гр. паста интеграле, 1 патладжан, 6-8 чери доматчета, 1 скилидка чесън, риган, сол, 3 л. песто дженовезе

Начин на приготвяне:
Свари, отцеди и смеси с пестото къса паста penne, fusilli или farfalle. Задуши в зехтин чесъна, ригана, патладжана и чери доматите докато омекнат. Изсипи ги към пастата и разбъркай. Поръси с мъничко пармезан и сервирай пастата декорирана с пресен риган.

 СВЕТЛИ, ВЕСЕЛИ И ВКУСНИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ. 
БЪДЕТЕ ЗДРАВИ !

Коментари