Домашен крем Балсамико с розмарин

Всяка моя салата е декорирана с  няколко задължителни съставки:


орехи или кедрови ядки
пармезан 
крем Балсамико
сушени домати

Винаги използвам само зехтин и хималайска сол.Обожавам сладко-киселия вкус във всички негови разновидности и крема Балсамико е една от тях, по която съм луда и без която не мога.Обикновено си купувам такъв от  две места:

от Lidl на марката Italiamo
от METRO на марката EЛIA


Цената и на двата е до 7 лева за 250 ml. Има и по-хубави марки, но не ми се дават по 20 лева за такъв продукт, а все забравям да си купя от Италия.

Скоро ми свърши крема на EЛIA, погледнах какво съдържа за да преценя дали е лесно да си го направя и за мой ужас открих, че е пълен с консерванти и даже съдържа гума. Затова днес реших да направя малко домашен за проба. Оказа се ужасно лесно.

Съставки за 75-100 мл. крем:
1 чаша червено вино (аз използвах едно старо мерло доста кисело, с което готвя)
1 чаша балсамов оцет
50 грама захар (аз сложих 100 гр. кафява захар защото обичам да ми е по-сладко)
1 супена лъжица мед
2 щипки розмарин
Последните 2 съставки ги добавих от мен на моя отговорност.

Време за приготвяне: 
30 минути

Начин на приготвяне: 
Изсипвате във висок съд всички съставки. Оставяме да заври на силен огън и да се изпари половината от сместа, което става за 10 минути. После намаляме огъня и оставяте на котлона докато се сгъсти до воднист крем. Познава се по това, че като се разбърква с лъжицата капките се стичат бавно и са гъсти и лепкави. В края се получава пяна и балончета на повърхността на останалата гъста смес. Дърпате от огъня и оставяте да изстине. Пресипвате в шише. Ето и моя домашен Крем Балсамико...


Пробвах - получи се много добре, но имайте предвид, че изпаренията са жестоки и трябва задължително да включите аспиратор или да отворите прозореца.
Дано ви вдъхновя да си направите и вие. Освен, че е по-полезно можете да му сложите какъвто привкус искате като добавяте различни аромати в рецептата както направих аз добавяйки розмарин.

Коментари