Болонски шопинг лист

Здравейте в най-новия блог на Italianissimo със списъка ми за пазаруване от моето последното пътуване до Италия (Емилия Романя) в края на септември. Посетих няколко града сред които: Болония, Прато, Флоренция, Имола, Форли, Рубиера и Казалгранде.


Този път ще се спра на това какво си нося от там, което го няма тук, а ако го има не е със същото качество или  е по-скъпо в България. Освен за мен ми се случва често мои приятели и познати да ми поръчват различни неща, които да им донеса.

Преди да тръгна за всяко пътуване си поглеждам нещата, които обикновенно си купувам от там и ако нещо ми е свършило си правя списък,по който пазарувам.
Освен това по време на отсъствието ми от Италия разглеждайки из интернет или гледайки италианската телевизия често виждам неща, които са ми интересни и за да не ги забравя им правя скрийншотове, които събирам в папка "за купуване" в телефона и когато се подготвям за пътуването ги преглеждам и си набелязвам къде евентуално мога да ги разгледам и купя. Така организирам програмата си и си спестявам ровенето и търсенето по време на престоя ми там.

Когато списъка е готов си правя сметка колко горе долу пари трябва да си подготвя за тези покупки за да не се налага да тегля от банкомати в Италия, защото това не го препоръчвам на никой. Не навсякъде има ПОС за плащане с карта и обикновено сигурните ми разходи нося в брой, а всички непредвидени тегля денем от сигурен АТМ от банка, която познавам или вътре в нея.

Този път се ограничих само със списъка, който ще ви представя в чистия му вид и после ще ви обясня защо съм купила всяко нещо от него.

6 кутии Oki от 80 мг.
2 парчета Пармезан Grana Padano
Nutella (каквато намеря)
2 кутии спагети
1 паста за зъби AZ Professional
Kiko острилка за моливи
Грамофонна плоча
Подарък за Стефано


Oki от 80 мг. е лекарство с обезболяващ ефект във прахообразен вид за разтваряне във вода. Активното му вещество е Кетопрофен лизинова сол.
Аз го използвам при главоболие, болки в кръста и общо неразположение или висока температура. Кутията съдържа 30 прахчета, като всяко прахче е преградено и разделено на две. Половинката е предназначена за деца над 6 години. Всеки ще се запита защо за бога купувам толкова кутии от това лекарство? Купувам по толкова, защото когато започнах да го използвам в Италия още преди години си взимах като се връщам и тъй като си носех винаги по 1-2 прахчета в мен, когато някой го заболеше глава, му давах за да му мине. Така хората около мен го научиха и сега ми поръчват по 1-2 кутии всеки път когато пътувам.
Важно е да се знае, че освен Oki от 80мг. има и Oki task от 40 мг., който е пак прах, но за директно поглъщане. Този вид на мен не ми действа изобщо, въпреки, че всички италиански аптекари се опитват да ме убедят, че 2 такива прахчета заместват и имат същия ефект като едно от тези, които аз използвам.
Преди Oki се купуваше свободно от аптеките, но от скоро не го продават без рецепта. Рецепта за него обаче в България се изписва по изключение, защото тук не се продава официално и лекарите не го предписват без да им го кажете изрично. Този път се правих на маймуна за да купя шест кутии една по една от шест различни аптеки във Флоренция.
В интерес на истината съм го виждала да се продава в някои фейсбук групи тук на цена от 15 лева, а цената му в Италия е 4,85 евро.


2 парчета Пармезан Grana Padano
Едното за мен другото по поръчка на моя приятелка. По принцип оставям хранителните продукти за самия край на пътуването. Пармезана го купих точно преди да се кача на шатъла за летището. Обичам да купувам пармезан от пита, а не пакетиран. Този беше от една голяма пита Grana Padano.  Магазина го препоръчвам горещо - намира се в непосредствена близост до ЖП гарата на Болония на Via Indipendenza 70.  Това е локацията https://maps.google.com/?cid=4001612430207354742
Двете парчета ми излязоха около 10 евро. в този магазин един път си купих от тези всеизвестни Тортелони - магически са, купувала съм си и пресни кори за лазаня. Всичко е много прясно, с високо качество, а персонала е изключително любезен. Цените са малко завишени (защото магазина се намира на главна улица) , но аз го предпочитам, защото заради потока от хора всичко е гарантирано прясно, а и защото не ми се влачат храни докато обикалям преди полет. из града. Продавача ми подготви и опакова пармезана много добре като подаръчета и бях спокойна че няма да се начупи, но други пъти съм си купувала моцарела, бората или други меки сирена от този тип и тях опаковам в плик, кутия, хартия и голям найлонов плик за да не се разтекат до България. Със същия успех можете да си напазарувате и от някой хипермаркет или от  Carrefour на терминала на летището.

2 кутии спагети
Понякога купувам спагети или паста със странни форми, такива, каквито няма тук. Не съм привърженик да се купува паста от Италия, но ако е на добра цена и е нещо, което няма тук като асортимент и най-вече е в здрава кутия и не може да се начупи - купувам!
Най-често тук се намират трицветни (бяло-зелено-червено) и да ви кажа вече са ми омръзнали. Този път купих за подарък два пакета спагети - един с чесън и люти чушлета (червени) и един с черно от сепия (черни).


Черните съм виждала тук много рядко, а със морски дарове или сьомга са страхотни.

Nutella (каквато намеря) 
Този път намерих тъкмо 2 Нутели, които нямах. За тези които не знаят аз съм колекционер на лимитирани буркани Нутела и всичко брандирано с Нутела. Повечето лимитирани буркани от колекцията ми съм си купила или са ми пращали от Италия. На летището в Болония намерих:

1. Кит за закуска Nutella

2. Буркан-подарък с надписи "I love you" или "For you..." на мястото на стандартния надпис Nutella.


В кита за закуска Nutella са включени малко бурканче Nutella (нестандартен размер от 180 гр.), кърпичка и лъжичка-ножче за загребване и намазване.


Аз махнах картона и спожих вътре сухари и още малки нутелки с които ще мажем и закусваме със детето.

1 кутия паста за зъби AZ Pro-expert 

Научих за тази паста за зъби от една приятелка, която си я беше купила от Италия и аз я ползвах когато бях на гости у тях. Много прилича на Blend-a-med Pro-expert All in one
Има няколко вида от тази паста за зъби и приятелката ми имаше  AZ Pro-expert Prevenzione superiore (По- висока превенция), а тази, която си купих сега е AZ Pro-expert Denti sensibili e sbiancamento delicato (за чувствителни зъби и деликатно избелване).


Kiko острилка за моливи
Много харесвам марката козметика Kiko Milano. Винаги си купувам по нещо. Този път влязох в магазина за нещо конкретно, а накупих малко повече от предвиденото както за мен така и за подаръци: 1 бр единични синьо-зелени сенки на прах за подарък, 1 син лак за подарък, 1 бр. острилка за моливи за очи, устни или вежди, 1 водоустойчив молив за вежди тип маркер с ефект татуировка, 4 бр. водоустойчиви цветни спирали Jelly Jungle (2 червени и 2 кафяви - 2 от тях са за подарък) и 1бр. черна нормална спирала за ултра обем. 


Ако трябва да съм честна само цветните спирали ме разочароваха малко. 


Очаквах да дават повече обем и да оцветяват по-богато, а те се нанасят на миглите изключително трудно заради малката четка, но създават интересен ефект. 


Очарована съм от тази спирала - прави уникален обем въпреки твърдата четка, а струваше само 3,75 евро.


Съжалявам, че не купих от нея вместо цветните. Те бяха обаче на промоция - купуваш две по 2,75 евро и ти подаряват още 2. Магазини на Kiko има на много места в Болония - на летището, на гарата, на Via Indipendenza и още на 2 места в града доколкото знам. Тези продукти аз закупих от магазина на гарата.  Това е локацията: 
https://maps.google.com/?cid=7469015307292070581
А това е локацията на този на Via Indipendenza 20: https://maps.google.com/?cid=9742353346560495970

Грамофонна плоча
Новата ми страст и стара мечта е да слушам винили. Купих си в началото на годината грамофон от Лидл и сега всеки път когато отида в Италия си купувам стар или нов винил на италиански изпълнители.


Този намерих в една книжарница в  град Прато. Това е първия от цяла колекция от винили на Пино Даниеле. Този е "Nero a metá" от 1980г. (моята година на раждане) и е един от най-любимите ми негови албуми.


Поръчала съм си на приятели да ми купят  донесат два от следващите от колекцията, които ще излязат през октомври и
ноември.


Този струваше само 10 евро, което е екстра за чисто нов винил. По принцип най-ниската цена, която съм намирала за използвани винили е 5 евро в един магазин на втория етаж на Parco Leonardo в Рим.

Подарък за Стефано
 Естествено не липсваше и поръчка за подарък от страна на сина ми Стефано. Този път реших да му подаря нещо персонализирано, което да му влиза в ежедневна  употреба и нещо типично италианско за спомен.
Първото, което му купих е чаша с името му от един магазин за сувенири точно до ЖП гарата в Болония.На нея пише: "В живота имах много прякори, Стефано е моето истинско име"


Магазинът се казва AB  Gift Gadgets. Това е адреса му: Galleria II Agosto 1980, 2, 40121 Bologna BO, Italia, а това е локацията: https://g.co/kgs/Lh8GXm
Освен чашата му купих и макет Maisto на Vespa от една книжарница, която не мога да открия, но имаше същите в Carrefour на летището в Болония. Това е мъничък макет на Vespa Blu Marina 275.
Причината да му купя точно макетче на Vespa е, че ние с него си имаме традиция да се спираме и да разглеждаме паркираните по улиците скутерчета от тази марка и да им се любуваме. Наричаме ги "красавици" и тази малка тъмно синя ретро "красавица" го зарадва много.

Това е всичко, което си купих този път. Дано съм ви дала идеи и напътствия за ваше бъдещо посещение в Болония. Надявам се да откриете нещо от моя списък, което би било подходящо за вас или за ваш близък. До нови срещи!

Коментари