Несломим


В моята филмова рубрика искам да ви препоръчам горещо един филм, който гледах вчера. Всички, които ме познават добре, знаят, че аз не плача никога, дори и на най-тъжните филми, но на този плаках (признавам си го).

Главния актьор на филма, за който искам да ви разкажа е англичанин,на 24 години е и се казва Джак О'Конъл. Той описва успеха си така : "Надали щях да го повярвам, ако някой ми беше казал, когато бях на 15 години и спях по парковете, защото не можех да си позволя да плащам квартира".

Лично Анджелина Джоли търси дълго подходящи актьор,който да изпълни главната роля в епоса за Втората световна война „Несломим", тъй като е лична приятелка на реалната личност, чийто живот е в основата на сюжета на филма.

Най-накрая попада на О'Конъл и той е "идеалния Луи" - американския атлет Луис Замперини с италианско име и произход, който се състезава на Олимпиадата в Берлин през 1936 г., преди да стане пилот през Втората световна война.

Самолетът му е свален над Тихия океан и той прекарва 47 дни на сал в открито море заедно с двама души от екипажа си, преди да бъде заловен от японците, след което преживява две години психически и физически изтезания в лагери за военнопленници.

О'Конъл успява да се срещне със Замперини два пъти преди началото на снимките в Лос Анджелис. 

Ветеранът умира през юли 2014 г. на 97 години, точно след края на работата по филма. 

Голямо впечатление ми направиха много силни сцени показващи физическата и психическа несломима воля на Замперини - дали сред акулите в безкрайния океан или в калта на японските лагери - духа на този човек е спиращ дъха и носи ясно послание към идните поколения. 

Има една прекрасна сцена на буря в океана, където Замперини се моли на бог, казвайки му да го спаси и той ще му служи винаги. Спасен не само от океана, но и от терора на лагерите - Замперини се връща след години в Япония за да се помири и прости на насилниците си.
Разбира се най-истинската сцена е прегръдката с майка му, за която той често говори във филма. 

Разбира се всичко това с вплетената италианска реч в дома Замперини (родителите на героя са от Верона, северна Италия), разказа за кнедлите (ньоките) на мама по време на дългия 47 дни престой без храна в океана, придадоха особено впечатляващ ефект за мен и аз искренно ви го препоръчвам,

Коментари