АНГЕЛИТЕ НА НИКОЛЕТА


Днес ще ви представя една много симпатична госпожа и ще ви разкажем заедно за нейното  хоби. Николета  е петдесет и четири годишна италианка и е моя ученичка по български език!  Живее в Боллате, Италия (малко градче в покрайнините на Милано) със своя съпруг,сина им, трите им котки и две кучета.  Тя учи български език с твърдост и упорство,на които аз искренно се възхищавам. Познавам я от януари месец тази година и се виждаме поне два пъти в седмицата по Скайп,но съвсем скоро, при едно нейно посещение в България, разбрах какво прави в свободното си време. Когато се видяхме тя ми подари един прекрасен игленик -  възглавничка! Поисках да ми покаже какво още прави и тя беше така добра да ми изпрати една снимка от някакъв панаир в Италия. Много харесах всичко и реших да науча повече за нейните интереси и хоби.

- Николета, как и кога започна да се занимаваш с ръкоделие? Защо реши да правиш именно това? 
Започнах да шия от малка ,тъй като виждах,как моята майка и баба ми сами си шиеха дрехите.

- Какво беше първото ти ръкоделие и пазиш ли го още?
Моето първо ръкоделие беше,когато бях на 12 години. Под ръководството на баба си направих сама една лятна пола,която честно казано не знам къде е отишла!

- Какъв е асортиментът от ръкоделия ,които си изработила?
Когато си купувах панталони,ги скъсявах сама,а по-късно се научих и да ги стеснявам. Първите опити правех всичко на ръка,но постепенно се научих да използвам и шевна машина. На 18 години започнах да посещавам курс по шиене и шиех само дрехи за себе си : панталони, поли,блузки и едно палто! Когато се роди синът ми Симоне се забавлявах да шия карнавални костюми за него : Робин Худ, Пират,Костенурка нинджа ,Смърф и други.

- Успокоява ли те този вид работа или е предизвикателство? Колко време ти отнема изработката на едно ръкоделие?
Откакто уча български език,не съм ушила нищо,защото шиенето изисква време и търпение. Аз имам търпение, но за съжаление нямам никакво време!

- Има ли моменти,в които работата не ти върви?
Случвало се е понякога работата да не върви както аз бих искала. Тогава изоставям шиенето за известно време,но после довършвам и всичко става така както трябва.

- Какво смяташ за ръчно направените продукти и често ли си купуваш такива?
Ръчно произведеното винаги е с една крачка напред. Носи почерка на този,който го е направил и възнаграждава усилията за направата му.

- Италия е известна с ръчно направените продукти - според теб каква е причината за спада в  количеството и качеството на ръчното производство? 
За съжаление ръкоделието отнема много време,а времето е ценно!Хората (по-голяма част от тях) нямат представа колко усилия и часове работа изисква всяко ръкоделие и искат да платят за него цената,която биха платили за фабрично произведеното!
Именно това според мен е причината ръчно или домашно приготвените продукти да са на изчезване!

- Що се отнася за храната? Пакетирано или направено в къщи си купуваш по-често?
Не обичам да купувам готови ястия. Предпочитам аз да готвя,тъй като кулинарията е втората ми страст. Щом искам да се отпусна и релаксирам,аз шия или готвя!

- Правила ли си нещо с благотворителна цел и какво е то?
Последните ми ръкоделия са с креативно шиене и изделията дарих на местната мисионерската група (кухненския комплект и щанда с кукли и игленици)

- Би ли ти било интересно да се запознаеш с българската традиция в ръкоделието?
Бих се запозала с удоволствие и интерес с българската трядиция в ръкоделието. Бих обменила опит и съвети с българските жени,а това би било и подходяща възможност да прантикувам езика.

-  Често ли подаряваш ръкоделията си или ги пазиш за себе си? Правила ли си ръкоделие за член на семейството ти или домашните ти животни? Близките и приятелите ти оценяват и харесват ли това което правиш?
Дарените ръкоделия и тези,които подарявам на моите приятели и близки,винаги са били  оценявани и харесвани.
- Моля дай съвет на тези мои читатели,които биха искали да се занимават с ръкоделие!
Моите съвети към тези читателки,които искат да се занимават с ръкоделие са преди всичко страстта и желанието,но и да имат някой,който с любов и търпение да ги води и учи на тънкостите в занаята. Ако имам време,с радост бих предала моите умения на някой друг.
Благодаря за отделеното време Николета! Пожелавам ти много успех!
 

Коментари